Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin (TİM) seçimli 33. Olağan Genel Kurulu, Haliç Kongre Merkezi’nde gerçekleştirildi. Genel kurulda Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Ticaret Bakanı Ömer Bolat, Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, Adalet Bakanı Akın Gürlek, İçişleri Bakanı Mustafa Çiftçi gibi üst düzey isimlerin katılımıyla TİM İhracatın Şampiyonları Ödül Töreni düzenlendi. Genel kurulda tek aday olarak seçime giren Mustafa Gültepe, tüm geçerli oyları alarak TİM Başkanlığı’na ikinci kez seçildi. Gültepe, delegelere güven ve destekleri için teşekkür ederek, “İhracat ailesinin gösterdiği birlik ve dayanışmanın önemine değinerek, zorlu süreçlerde bu desteğin kıymetli olduğunu ifade etti. Gültepe, “Küresel ve ulusal ölçekteki zorluklara rağmen ilk 4 yılda mal ve hizmet ihracatını artırmayı başardık. Yaptığımız projelerle yapısal dönüşümü güçlendirdik. İkinci 4 yıl, Türkiye’yi ihracatta ilk 10 ülke arasına taşıma hedefimize hız kazandıracağımız bir dönem olacak” dedi. Gültepe, sadece tonaj bazında değil, katma değerli ihracatı artırarak hedeflere ulaşacaklarını vurgulayarak, “Yüksek teknoloji, AR-GE, inovasyon, tasarım ve markalaşma gibi unsurları kaldıraç olarak kullanacağız. İkiz dönüşümü küresel rekabette avantaja çevireceğiz. Milli ihracat haftaları düzenleyerek Türkiye’nin üretim gücünü küresel vizyonla buluşturacağız. Rekabetçiliği artırmak için STK’larla iş birliği yaparak ekonomi politikalarına katkı sağlayacağız. TİM’e ve ihracat ailesine yakışır bir kongre merkezi inşa edeceğiz” şeklinde konuştu. Gültepe, mevcut birlik ve dayanışma anlayışıyla verimli bir 4 yıl geçireceklerine inandığını belirtti.
Reklam & İşbirliği: [email protected]