Ekoturizm, doğal hayat ve kaynaklarla uyumlu, sürdürülebilir bir turizm faaliyeti olarak öne çıkıyor. Orman Genel Müdürlüğü (OGM) de bu alanda, planlı bir şekilde ekoturizm faaliyetlerini vatandaşların kullanımına sunarak topluma hizmet sunmayı amaçlıyor.
OGM’nin hazırladığı 2021-2025 yıllarını kapsayan Ekoturizm Eylem Planı ile Türkiye genelinde 110 “Ekoturizm Yönetim Planı” hayata geçirilmesi hedefleniyor. Bu plan çerçevesinde, doğal ve kültürel kaynakların turizme kazandırılması ve yöre halkına ekonomik fayda sağlanması amaçlanıyor.
Ekoturizm bölgelerinde, dinlenme alanları, seyir terasları, yönlendirme tabelaları, ahşap köprüler gibi kalıcı olmayan yapılar inşa ediliyor. Bu tesisler sayesinde alanlar çevresiyle birlikte cazibe merkezi haline getiriliyor ve doğa ile iç içe aktiviteler yapma imkanı sağlanıyor.
OGM’nin 2024-2028 yıllarını kapsayan 12. Kalkınma Planı çerçevesinde, 106 olan ekoturizm alanlarının sayısının 200’e çıkarılması hedefleniyor. Bu alanlar aracılığıyla Türkiye turizmine yıllık 1,5 milyar lira katkı sağlanması amaçlanıyor.
OGM, vatandaşlara ekoturizm rotaları, orman parkları ve mesire yerleri hakkında daha detaylı bilgi alabilmeleri için “Benim Ormanım” mobil uygulamasını geliştirdi. Bu uygulama sayesinde, doğaseverler ormanları keşfederken ihtiyaç duydukları bilgilere kolayca ulaşabiliyorlar.
Reklam & İşbirliği: [email protected]