Özet: İran ve ABD arasındaki nükleer müzakerelerde tarafların ciddiyeti devam ediyor. Görüşmeler, önemli önerilerin sunulmasıyla devam ediyor.
İran ve ABD Nükleer Müzakerelerinde Son Durum
İran devlet televizyonuna konuşan Bekayi, görüşmelerin yoğun ve ciddi şekilde sürdüğünü ifade etti. Her iki heyetin de görüşme yerinden ayrılmasının üzerinden yaklaşık bir saat geçtiğini aktaran Bekayi, “Her iki heyetin de kendi başkentleriyle istişarede bulunması gerekiyordu. Görüşmeler yerel saatle 17.30 civarında devam edecek. Nükleer alanda ve yaptırımların kaldırılması konusunda çok önemli ve operasyonel öneriler sunuldu ve her iki taraf da görüşmeleri ciddiyetle sürdürdü.”
İran ile ABD arasındaki müzakere süreci, İsrail ve ABD’nin Haziran 2025’te İran’a yönelik saldırılarıyla kesintiye uğramıştı. Türkiye ve Umman’ın arabuluculuğunda yeniden canlandırılan müzakerelerde taraflar, ilerleme kaydetti. İran, nükleer programını sınırlamalar çerçevesinde sürdürme karşılığında yaptırımların kaldırılmasını talep ederken, ABD ise uranyum zenginleştirme faaliyetlerinin durdurulmasını ve stokların ülke dışına çıkarılmasını istiyor.
Müzakerelerde zenginleştirme oranı, uranyum stokunun durumu, yaptırımların kaldırılma takvimi ve doğrulama mekanizmaları ele alınıyor. Taraflar, Cenevre’de ilerlemeler kaydederek, görüşmelerin devam etmesi konusunda anlaşmıştı. İran ve ABD arasındaki nükleer müzakerelerin geleceği, tarafların karşılıklı uzlaşı sağlamasıyla netlik kazanacak. Detay haberimizde…
Reklam & İşbirliği: [email protected]