Umman aracılığında Cenevre’de gerçekleşen görüşmelerde İran ve ABD heyetleri buluştu. ABD heyeti, yaklaşık 3 saat süren görüşmenin ardından Umman Büyükelçiliği rezidansından ayrıldı. İran resmi haber ajansı IRNA’ya göre, görüşmeler bir aranın ardından devam edecek. Cenevre polisi, delegasyonların ayrıldığı sırada güvenlik önlemleri alarak bölgeyi trafiğe kapattı.
İran ve ABD arasındaki müzakere süreci, Haziran 2025’te yaşanan saldırılarla kesintiye uğramıştı. Ancak bölge ülkelerinin girişimleri ve Umman’ın arabuluculuğuyla müzakereler yeniden canlandırıldı. Taraflar, Umman’da başlayan dolaylı müzakerelerde ilerleme kaydederek Cenevre’deki görüşmelere karar verdiler.
İran, nükleer programını kısıtlamalarla sürdürerek yaptırımların kaldırılmasını talep ederken; ABD, uranyum zenginleştirmeyi durdurma ve stokları uluslararası alanda depolama şartlarını öne sürüyor. Görüşmelerde zenginleştirme seviyeleri, uranyum stokları ve yaptırımların kaldırılma takvimi ele alınıyor. Detay haberimizde…
Reklam & İşbirliği: [email protected]