29 Ocak’ta ons başına 121,62 dolar ile tarihinin en yüksek seviyesine ulaşan gümüş, mart başında 96 dolar bandında işlem görmeye başladı. Bu durum, güneş paneli üreticilerini teknik dönüşüm çalışmalarına yöneltti. Bugün itibarıyla 83,57 dolardan işlem gören gümüş, sektör temsilcileri arasında çeşitli tartışmalara neden oluyor. Güneş enerjisi araştırma enstitüsü Fraunhofer Institute for Solar Energy Systems (ISE) bünyesindeki “Baskı Teknolojileri” grubu başkanı Andreas Lorenz, güneş paneli üretiminde gümüş kullanımının azaltılmasının teknik olarak mümkün olduğunu ifade ediyor.
Andreas Lorenz, bakırın gümüşe alternatif olabileceğini belirtirken, bakırın maliyet açısından avantajlı olduğunu vurguluyor. Ancak bakırın bazı mühendislik zorluklarına neden olabileceğini ve bu durumun güneş paneli verimliliğini etkileyebileceğini söylüyor. Gümüşsüz çözümler için de araştırmaların devam ettiğini ifade eden Lorenz, yükselen gümüş fiyatlarının bakır pastalarının kullanımını hızlandıracağına dikkat çekiyor.
UNSW Sydney’den Fotovoltaik ve Yenilenebilir Enerji Mühendisliği Okulu’ndan Dr. Ning Song ise gümüşün bakırla değiştirilmesinin teknik olarak mümkün olduğunu ancak uzun vadeli güvenilirlik ve üretim verimliliği açısından bazı zorluklar olduğunu belirtiyor. Song, sektörün hala geçiş sürecinde olduğunu ve bakır bazlı yaklaşımların ticari kullanım aşamasında olduğunu dile getiriyor.
Gümüş fiyatlarındaki dalgalanmanın güneş paneli sektöründe nasıl bir dönüşüm getireceği merak konusu olmaya devam ediyor. Detay haberimizde…
Reklam & İşbirliği: [email protected]