Bakanlık tarafından yapılan açıklamaya göre, Enerji ve Karbon Azaltma (EKA) Destek Programı ile sanayi tesisleri, ticari binalar ve hizmet sektöründeki işletmelerin enerji yoğunluğunu, spesifik enerji tüketimini veya karbon emisyon yoğunluğunu azaltmaları teşvik edilecek. Programın amacı, enerji verimliliğini artırmak, işletmelerin üretim maliyetlerini azaltmak, uluslararası rekabet gücünü desteklemek ve düşük karbonlu ekonomiye geçişi hızlandırmaktır. Özellikle, Birleşmiş Milletler (BM) İklim Değişikliği Çerçeve Sözleşmesi’nin 31. Taraflar Konferansı’na (COP31) ev sahipliği yapacak olan Türkiye’nin 2026 yılına özel olarak karbon emisyon yoğunluğu kriteri önceliklendirilecektir. Başvurular arasından karbon emisyonunu en fazla azaltan işletmeler destekten faydalanacaktır. Sanayi sektöründen ilk 10 işletme ile ticari binalar ve hizmet sektöründen ilk 10 işletmeye toplamda 20 işletmeye hibe verilecektir. Başvuruları kabul edilen işletmelere, başvuru yapılan yıldaki enerji giderlerinin yüzde 30’u nakdi hibe olarak ödenecektir. EKA Destek Programı kapsamında 2026 yılı için belirlenen destek üst limiti 18 milyon 61 bin 775 liradır ve bu destek tutarı her yıl yeniden değerleme oranına göre güncellenecektir. İşletmeler başvurularını, e-Devlet entegrasyonuyla çalışan Enerji Verimliliği Destek Yönetim Sistemi (EVDES) üzerinden elektronik ortamda gerçekleştirebileceklerdir. Teknik değerlendirme ve doğrulama süreçlerinin ardından performans kriterlerini sağlayan işletmeler, bütçe imkanları doğrultusunda desteklenecektir. Ayrıca, halihazırda yürürlükte olan Verimlilik Artırıcı Proje (VAP) Destek Programı kapsamında enerji verimliliği yatırımlarının yüzde 30’una kadar, 27 milyon 92 bin 663 liraya varan hibe desteği sunulmaya devam edilecektir. EKA Destek Programı ile işletmeler, enerji verimliliği yatırımları aşamasında ve yatırımın sonucunda elde ettikleri performans sonuçlarına göre desteklenecektir.
Reklam & İşbirliği: [email protected]