Asgari ücret sürecinde sona doğru yaklaşılıyor. Asgari Ücret Tespit Komisyonu şimdiye kadar iki kez toplandı. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı, komisyonun ilk toplantısından önce sendika temsilcileriyle bir araya geldi. İkinci toplantı öncesinde de sendikaları ziyaret eden Bakan, işçi tarafının görüş ve önerilerini alarak komisyona iletti.
Bakanın katıldığı ikinci toplantıda, ekonomik göstergeler de ele alındı. İlgili kurum ve bakanlıklar ekonomik verilere ilişkin raporlarını paylaştı. Üçüncü toplantının tarihi henüz belli değil, önümüzdeki günlerde netlik kazanması bekleniyor. Görüşmelerin ise 31 Aralık’a kadar tamamlanması gerekiyor.
Yeni asgari ücret birçok ödeme kalemini de etkileyecek. Evde bakım maaşı, staj ücreti ve genel sağlık sigortası primi değişecek kalemler arasında yer alıyor. Yeni ücretler 1 Ocak 2026 tarihinde yürürlüğe girecek.
Mevcut asgari ücret net 22.104 TL. Asgari ücret, halen bir işçi için aylık brüt 26.054,50 TL, kesintiler düştüğünde net 22.104,67 TL olarak uygulanıyor. Asgari ücretin işverene toplam maliyeti bir işçi için 30.621,48 TL. Bunun 26.054,50 TL’sini brüt asgari ücret, 4.095,87 TL’sini sosyal güvenlik primi, 520,11 TL’sini işveren işsizlik sigorta fonu oluşturuyor.
Reklam & İşbirliği: [email protected]