Asgari ücret belirleme sürecinde sona yaklaşılıyor. Asgari Ücret Tespit Komisyonu şimdiye kadar iki kez toplandı. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı, komisyonun ilk toplantısından önce sendika temsilcileriyle bir araya geldi. İkinci toplantı öncesinde de sendika temsilcilerini ziyaret etti. Bakan, işçi tarafının görüş ve önerilerini alarak komisyona iletti. İkinci toplantıda, ekonomik göstergeler de ele alındı ve ilgili kurumlar ekonomik verilere ilişkin raporlarını paylaştı. Üçüncü toplantının tarihi henüz belli değil, ancak önümüzdeki günlerde netlik kazanması bekleniyor. Görüşmelerin ise 31 Aralık’a kadar tamamlanması gerekiyor.
Yeni asgari ücretin belirlenmesi birçok ödeme kalemini etkileyecek. Evde bakım maaşı, staj ücreti ve genel sağlık sigortası primi gibi kalemler de etkilenecek. Yeni ücretlerin 1 Ocak 2026 tarihinde yürürlüğe girmesi planlanıyor. Şu anki asgari ücret net 22.104 lira iken, bir işçi için aylık brüt asgari ücret 26.505 lira 50 kuruş ve kesintiler düştüğünde net 22.104 lira 67 kuruş olarak uygulanıyor. Asgari ücretin işverene toplam maliyeti ise bir işçi için 30.621 lira 48 kuruş. Bu maliyetin 26.505 lira 50 kuruşunu brüt asgari ücret, 4.095 lira 87 kuruşunu sosyal güvenlik primi, 520 lira 11 kuruşunu ise işveren işsizlik sigorta fonu oluşturuyor.
Reklam & İşbirliği: [email protected]