2026 yılında geçerli olacak asgari ücret için yapılan görüşmelerin takvimi netleşiyor. Hükümet, işçi ve işveren temsilcilerini bir araya getirecek olan “Asgari Ücret Tespit Komisyonu”, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’nın ev sahipliğinde çalışmalarına başlayacak.
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan, asgari ücretin çalışma hayatının en temel ücret seviyesini ifade eden bir gösterge olduğunu belirterek, “Temel önceliğimiz, sosyal diyalog çerçevesinde tarafların ortak akılla uzlaşmaya varmasıdır.” açıklamasında bulundu.
Gelecek hafta yapılması planlanan ilk toplantıda, işçi tarafını Türk-İş, işveren tarafını ise TİSK temsil edecek. Toplantıda sürecin işleyişi için takvim belirlenmesi bekleniyor. Devam eden toplantılarda tarafların beklentileri, ekonomik veriler ve analizler masaya yatırılacak.
Komisyonun, nihai kararı belirleyene kadar 4 toplantı yapması planlanıyor. Yeni asgari ücret rakamının 31 Aralık’a kadar belirlenmesi ve kamuoyuyla paylaşılması hedefleniyor. Belirlenecek yeni ücret, 1 Ocak 2026 itibarıyla yürürlüğe girecek.
Asgari ücret, yasa gereği işçi, işveren ve hükümetten oluşan 15 kişilik Asgari Ücret Tespit Komisyonu tarafından belirleniyor. Komisyon, aralık ayında belirlenen tarihlerde toplanıp oy çokluğuyla karar alıyor.
Şu anki asgari ücret, bir işçi için aylık brüt 26.005,50 TL, kesintiler düştüğünde net 22.104,67 TL olarak uygulanıyor. Asgari ücretin işverene toplam maliyeti ise bir işçi için 30.556,46 TL.
Reklam & İşbirliği: [email protected]